MIÉRT FONTOS A GÉPKOCSI TAVASZI FELKÉSZÍTÉSE?
A hosszú kimerítő tél után gépjárművünk igényli a karbantartást és a felfrissülést. Tavasszal megváltozik az időjárás, és más környezeti hatásoknak kell ellenállnia autónknak. Ezért fontos, hogy gépkocsinkat felkészítsük és így biztosítsuk a biztonságot. A kérdés már csak az, mire is kell ügyelni ilyenkor?
Amint a hőmérő higanyszála tartósan 7 fok felett marad, már neki lehet kezdeni a téli gumiabroncs cseréjének. Felszerelés előtt természetesen ellenőrizzük le a nyári gumik állapotát, és ha mindent rendben találtunk, csak akkor szereltessük fel. Ha nem vagyunk biztosak benne, mit is kellene látnunk, kérje ki szervizünkben szakembereink segítségét. Ha az abroncs profilmélysége 2 mm-nél kisebb, az azt jelenti, hogy a gumi az ideálisnál jobban el van kopva, ezért cseréje szükséges. A tavaszi felkészítés még számos egyéb mozzanatból áll, így az alapos tisztítás, futómű átvizsgálás és beállítás, vagy klímakarbantartás is ide tartozik.
Miért fontos a futómű átvizsgálás és beállítás?
A gépkocsi futóművét menet közben nagyon sok behatás éri, ezen behatások miatt a futómű alkatrészei gyorsan kopnak emiatt változik a futómű összetartása, kerékdőlése és után futása. A kopott, kopogó futómű alkatrész csökkenti a gépkocsi stabilitását, nagymértékben megnöveli a rendellenes gumikopást és még balesetet is okozhat. Ezért nagyon fontos, hogy a futómű alkatrészei mindig tökéletes állapotban legyenek és megfelelően legyenek beállítva. A futómű beállítást a MARSOPONT szervizekben egy átfogó hibafeltárás előzi meg, ha mindent rendben találunk csak ez után állítjuk be a futóművet. Hibafeltárás alatt, ha találunk olyan alkatrészt ami kopott vagy lóg a helyszínen ki tudjuk cserélni az ügyfél kérésére ezáltal időt takarít meg azzal, hogy nem kell másik szervizt keresnie ahol kicserélik a hibás alkatrészt.
Mikor érdemes átvizsgáltatni és beállítani a futóművet?
- téli vagy nyári gumiabroncs cserénél
- ha kopogó hangot hall a futóműből
- gumiabroncsok szélén rendellenes kopás látható
- futóműalkatrész cseréjét követően
- bizonytalan úttartás észlelésekor
- kerekek sérülése esetén (kátyú, padkázás, stb)
- gépkocsi egyenes menetben elhúz valamelyik irányba
- normál kanyarodásnál visító hang hallható a gumiabroncs felöl
- időszakosan évente egyszer
Miért kell a gépkocsi klímarendszerét karbantartani?
A megfelelő komfortérzet eléréséhez és az egészség megőrzése érdekében szükséges, hogy a klímaberendezés hibátlanul működjön. A pára lecsapódása következtében nedvesség képződik a rendszerben, amely ideális élettér a különböző baktériumok számára. Ezek elszaporodása a kellemetlen szagokon túl veszélyes is az autóban ülőkre , hiszen allergiás reakciókat, légúti panaszokat is eredményezhet. Mivel a klíma eleve szárítja a levegőt, a nyálkahártya különösen érzékenyen reagál a baktériumok támadására. A klímarendszerek általában évente hűtőközegük 10%-át veszítik el, ami jelentősen befolyásolja a működésüket. Télen is érdemes bekapcsolni a klíma rendszert 2-3 hetente pár percre, ezáltal csökken a szivárgás, hiszen a gumitömítéseket olajosan tartjuk és nem tudnak kiszáradni. Továbbá a párát is sokkal hamarabb leszárítja a szélvédőről.
Az alábbi tünetek jelentkezésekor keresse fel szervizünket:
- poshadt, dohos kellemetlen szag
- nem kielégítő a hűtés
- klíma bekapcsolásakor zajos hang hallható a motortérből
- zajos a klímarendszer csörgő, zörgő hang hallható a műszerfal alól
Szervizeinkben a direkt fertőtlenítési módszert alkalmazzuk: sűrített levegős szondával 5 bar nyomással közvetlen közelről lemossuk a belső hűtőt. A fertőtlenítőszer nem csak elpusztítja, hanem a nagy nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítja és lemossa a szennyeződéseket.
Milyen gyakran kell elvégezni a fertőtlenítést?
A klíma fertőtlenítését legalább egyszer csináltassuk meg évente, ilyenkor minden esetben ajánlott az utastér szűrő cseréjét is végrehajtani.
Vigye el autóját a Sári Gumi szervizbe és bízza profikra a jármű szervizelését.